čtvrtek, listopadu 09, 2017

O soukromí

Dnes jsem četla, že francouzská policie doporučuje, aby rodiče nesdíleli žádné fotky svých ratolestí, protože jejich děti k tomu nedaly explicitní souhlas a jednou by se s nimi mohly soudit o zneužití svého soukromí.

Pokud tento trend dorazí i k nám, tak jsem jako člověk skončila. Úplně.

Trochu se obávám, aby mne Jindráček se Zitul nenechali jednou vsadit do žaláře.

Hm.

Přemýšlím, jak na to argumentovat nazpátek.

Někdy mám pocit, že neustálé ustupování všemi směry a respektování všech respektovatelných entit nezaručí větší pohodu ani bezpečí.

Děti mají právo na soukromí.

Ale i rodiče mají  svoje práva.

Rodiče dětí se speciálními potřebami mají určitě právo na svoje mechanismy, které jim umožňují péči o jejich speciální dítě přežít.

A ze zkušenosti vím, jak moc jsou sociální sítě pro autirodiče důležité.

Sociální sítě bourají tu představu izolace, do které se s autidítětem jednou nevyhnutelně dostanete.

Sdílení fotografií vašeho autidítěte při běžných činnostech má ten účinek, že váš život pak vypadá tak jaksi snesitelnější.

Fotografie autidítěte při běžné dětské činnosti je důkaz, že vaše dítě leccos zvládne.

Malý krůček dál, který vás udržuje na té dlouhé cestě.

Zpětná vazba od ostatních, kteří vás podporují, vás potěší a dodá vám sílu.

Pokud sdílíte autentický materiál, tak vaše okolí reaguje autenticky.

A tak si říkám - nevím, zda je správné sdílet fotomateriál svých dětí. Snažím se krotit.

Ale někdy mi to dělá radost.

A radost já nutně potřebuju.

Jinak se toho vsazení do žaláře určitě nedožiju.

Tak budu zatím doufat, že mi to dítka jednou odpustí.

1 komentář:

  1. Milá Julie,
    dodávate svým blogem sílu a naději nejen autimatkám ale i matkám autimatek a vlastně celým rodinám. Některá vaše slova, postřehy a závěry bych doporučila "tesat do kamene" každému rodiči, každému učiteli, celé dnešní zrychlené společnosti zaměřené často jen výkon, věčné mládí, krásu a dokonalost v každém směru.

    OdpovědětVymazat