neděle, června 25, 2017

Významná událost

Máme v rodině významnou událost.

Významnou společenskou událost.

Celá rodina, respektive její různě odpojené části, napjatě tuto událost očekává.

Jelikož se této události účastní i moje matka, proběhl minulý týden náš tradiční rozhovor, ze kterého vyplynulo, že musím zhubnout 10 kg, obarvit si hlavu na nějaký rozumný odstín (=černá), koupit si šaty za pět tisíc, jinak se mnou nikam nepůjde.

Ale po těch letech už to beru sportovně a překládám si to tak, že je sama nervózní.

 Na vlasy kašlu, protože aktuálně pracuju na ústavu, kde je asi tak 200 chemiků, kteří se zabývají environmentální chemií a ekotoxikologí, a občas ke mně dopluje nějaký ten článeček o chemikáliích v kosmetice a tak podobně.

No, prostě si nejsem jistá, že si chci jako kojící matka na hlavu plácat nějaké anilíny.

Se zhubnutím to taky neklapne.

Fakt se snažím, ale ta tabulka čokolády denně to hatí.

No ale říkám si, tak aspoň ty šaty, možná má máti trochu pravdu.

Beru Zitína a jdeme nakoupit šatiska.

Říkám si, že koupím šatiska rovnou i Zitul.

A hle.

Ukazuje se, že máme k dispozici nepřeberný výběr oblečků, protože Zitínovi padne velikost XS nebo S ve většině DOSPĚLÝCH obchodů.

Chápete.

Většina oblečení velikosti S je ušitá tak, že je tak akorát mojí devitíleté dceři.

Takže pokud je společenskou normou tuto velikost nosit, chce se vlastně po dospělých ženách, aby svá těla dostaly do rozměru prepubertálních dívek.

Pozoruju Zitisko v šatičkách velikosti S, jak vesele poskakuje.

Sluší jí to moc, protože to fakt jsou šatičky na takovou malou slečnu.
 
Dalším pozoruhodné zjištění je, že NEEXISTUJE JEDNOBAREVNÉ OBLEČENÍ.

Je libo aztécké vzory?

Čínské kimono?

Japonskou pásku přes čelo?

Nic není problém.

Jediný problém jsou minimalistické béžové, tmavě modré či bílé šaty pro osobu, která již nemá předpubertální rozměry.

Rozuměj, moje rozměry jsou NORMÁLNÍ. Normální postpubertální rozměry.

Nejsem ani štíhlá, ani tlustá.

Jsem normální.

A proto jsem odsouzená navždy k aztéckým vzorům, batikám, výšivkám a zejména flitrům.

Další smrtelný vzor, květiny!!!!

Pamatuju si, jak v nějaké docela lucidní příručce psali, že květinové vzory jsou fajn, pokud vám nevadí, že díky nim zestárnete o 15 let.

Květiny vám budou slušet, když budete mít postavu jako Zitul.

Chci béžový šaty.

Kapituluji.

Kupuju Zitínovi asi tak patery šatičky a sobě nic. Na jedněch šatičkách je flitrový koník, druhé jsou krásně květinované, třetí mají prima výšivku přes celou plochu.

Přemýšlím, zda oblečení, které v obchodem  vidíme, je opravdu celkově koncipováno tak, aby slušelo a vyhovovalo pubertálním holčinám, nebo zda je to jenom v mé hlavě a zda na mne doléhá problém ženy středního věku, která již není schopná se zorientovat v módním dění okolo ("nyní frčí leopard").

V noci tajně vytáhnu ze skříně šaty, co jsem si dovezla z Milána, z téhož řetězce, který jsme se Zitul navštívily, ale s pozoruhodně odlišným sortimentem.

Obleču je, úleva.

Mají jednu barvu a kupodivu na nic není ani jedna ozdoba. Ani jeden flitr.

Pověsím je na ramínko, koukám a říkám si, no nemají to ty současné dospělé ženy úplně lehké.

A nic nenamítejte, že existuje slow-fashion. To já přece dávno vím. Jsem její vášnivá fanynka.

Ale tentorkát jsem prostě chtěla jít do běžného obchodu a koupit si se svou dcerou šaty.

5 komentářů:

  1. V sobotu jsem kupovala šaty a pro velikost 46 jsem musela do obchodu s nadměrnou velikostí. Brutální vzory se tam vyskytovaly také... nedávám halucinogení psychedeliku.... Chtěla jsem jednoduché, elegantní ... ano, sehnala jsem dvoje. Jednobarevné, fialové, které mi sluší a pak světe div se, bílomodrý decentní neurčitý vzor, který vypadá pěkně. A krásné bílé bolerko. Jsem spokojená, o několik tisíc lehčí. Ano, v běžných obchodech mají roztodivné velikosti.J

    OdpovědětVymazat
  2. Máte so Zitul dobrý vkus, Zitul nosí pekné šatiska.
    Ja mám aktuálne dokúpené len béžové a sivé šaty, oboje viskózové, oboje zo zoot.sk, existuje aj zoot.cz, oboje sú zvláštne, jednoduché, tunikové, oversize, aby som skryla, že hoci som schudla (za tri roky) 25 kg, pribrala som na jar! 5kg a zase riešim L a XL.
    Všetko (nohavice, košele, šaty, tričká) v zľave a len ľan, viskózu a bavlnu. a prevažne béžové.
    Celokožené topánky a tenisky (sú lakované aj semišové a hodlám ich nosiť aj k šatám) tiež v zľave (teraz mi idú sandále zlacnené rádovo o jednu nulu).
    Toľko béžovo-ľanový postreh a zoot.
    Mimochodom, Milovi som tam nakúpila miesto trápenia sa v obchode tiež.
    Pošta je zadarmo, ak niečo nesedí, je priložená návratka, zabalíme, pošleme späť, peniaze vrátia na účet.

    OdpovědětVymazat
  3. Přidávám svou zkušenost s nákupem šatů, letos jsem si vybírala šaty už dvakrát, pokaždé jsem si vybrala jedny hezké jednobarevné, které mi seděly. Většina ostatních vyzkoušených mi byla....velká. Kolem pasu. Když byly akorát kolem pasu, byly malé přes hrudník. A podobné je to s většinou svetrů, košil atd. Žena s větším poprsím a plochým břichem asi normální postavu nemá.

    OdpovědětVymazat
  4. .. sluníčko ode mě: rebelle.com. Je to sice trochu adrenalin, ale klasické kousky tam jsou a troufám si říct, ze do 5K by se jich zvládlo i víc. my, co nám seconda nebo terza mano nečiní žádné potíže, tak jsme využili a max. přišili raminko. teda zatím pouze jedna zkušenost, a pozitivní.

    OdpovědětVymazat
  5. Mám 24 (177 cm) a nosím veľkosť XS-S, prípadne detské 164- 172, v detstve (asi ako 8 ročná som mala M), takže na tých veľkostiach, čo píšu na visačkách by som sa vôbec nepozastavovala

    OdpovědětVymazat