pátek, června 30, 2017

Slavím.

Dnešní večer slavím, protože je to pro mne významný den.

Já vím, já vím, je významný pro všechny rodiče, končí školní rok a nastávají prázdniny a člověk má takové ty reminiscence na vlastní dětství a prázdniny, které prožil.

Ale já slavím z jiného důvodu.

Když byly Zitul čtyři a byli jsme na jakémsi vyšetření na SPC, tak se pán z SPC rozpovídal a řekl mi, že pro autíky je nejdůležitější překonat třetí třídu. Řekl mi tenkrát něco v tom smyslu, že třetí třída z jeho zkušenosti rozhoduje o tom, zda se dítě udrží v  běžném vzdělávacím proudu.

Ne první, ne druhá.

Třetí.

A já tuhletu informaci šest let nosím v hlavě.

A celou první, druhou, třetí třídu si říkám, ještě není vyhráno, ještě můžou nastat problémy.

Ani nevím, jestli je to s tou třetí třídou pravda, ale když je člověk úzkostný, má tendenci podléhat různému magickému myšlení.

Před těmi šesti lety jsem sobě jaksi slíbila, že se trochu uklidním, až Zitul překoná tu magickou třetí třídu.

Zitul dokončila dnes třetí třídu a dokončila ji skvěle.

S pochvalou třídní učitelky a krásnýma známkama.

Nepřistáli jsme na podvozku jako loni.

Neryjeme podvozkem kdesi na travnaté ploše.

Letos jsme přistáli naprosto hladce na ranveji.

Tak sedím, koukám do noci a usmívám se.

Vím, že přijde spousta problémů, že to příští rok zase nebude lehké.

Ale tentokrát jsme přistáli hladce.

Děkuji nesmírně všem, kdo nás do toho hladkého přistání navigovali a kdo nám při něm pomáhali.

5 komentářů:

  1. Zitušce velkou pochvalu, je to SKVĚLÁ A ŠIKOVNÁ HOLČINA, no a Vám - gratulka, jste prostě skvělá máma. Včera jsem měla podobný pocity, jen jsem musela řešit rozepři mezi dětma, protože straší (neurotyp) si dobírali mldšího (auťa), že nemá samé. Nemá, no a co ? Ale i tak je SKVĚLEJ !!! Když mu bylo pět a narodila se mu ségra, ani neuměl odpovědět na otázku, jestli má novou sestřičku nebo bratříčka. Nebo jinak - nejspíš tu otázku ani nechápal, a hlavně - on totiž tenkrát vůbec nemluvil! Dnes, o pět let pozdějc - normálně chodí do školy, čte, píše počítá... No dobře..., nemá samé, ale stejně... je skvělej :-)
    Zitku moc pozdravujte, užijte si prázdnin a vyražte do terénu, KUDLANKY PRÁVĚ VYLEZLY Z POSLEDNÍHO INSTARU, a letos jich je fakt požehnaně. Prostě DOBREJ ROK ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Velká gratulace dceři i vám!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Veliká gratulace! Především Zite, ale v nemalé míře všem, co ji podporujete - rodině i pedagogům.
    Zitul, přeji ti, ať tě neopouští tvá zvídavost a všechny šťastné hvězdy jsou ti nakloněny. (Snad není mé přání příliš matoucí :o) Prostě ať se ti daří a jsi šťastná :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Téda, ani bych neřekla, že vás šmíruju už tři roky! Velká gratulace vám všem a spoustu dalších hladkých přistání! Zitin rozvoj je fascinující a dechberoucí.

    OdpovědětVymazat