pátek, května 12, 2017

Čiči bééé

Z večerní konverzace se synem: "Jindro a viděli jste tam pejska?"

Jindra: "Haf haf..."

Já: "To je super.... pejsek, že?"  (mám pocit, že máme opravdovou konverzaci!)

Jindra: "Pes pes!" (skvěle!)

Já: "No a byla tam i kočka?"

Jindra (hloubavě): "Čiči....bééééééé".

Já: "Kočka nedělá bé."

Jindra (zarputile):"Čiči béééé".

Já: "Čiči nedělá bé, čiči dělá mňau."

Jindra (už úplně vztekle): "Béééé béééé béééé".

Já (laskavě): "No a jaké zvířátko tedy dělá bééé?"

Jindra (úplně vytočeně): "Čiči".

Mlčí a nasupeně na mne kouká.

Po chvíli se opraví: "Kva".

Já: "Ne, žába taky nedělá béé."

Jindra (přináší obrázek kočky): "Čiči béééé, kva bééé".

 Já: "Synku, ty to budeš mít těžký."

Jindra kouká a bojovně vystrkuje bradičku.

Přichází Zitul: "Jindři, jak dělá kočička???"

Jindra (nadšeně): "Čiči bééééé...."

Dovětek.

Dnes ráno si Jindra vytáhl leporelo s obrázky zvířátek od Josefa Lady a budí mne nadšeně tím, že mi ukazuje obrázek kočky a ječí u toho: "Čiči béééééééééé bééééé béééééé".

Myslím, že má všechny předpoklady pro nějakou zodpovědnou pracovní funkci jednou do budoucna.

Umění trvat na svém je velké umění.

2 komentáře:

  1. Takle to mají chlapi se vším. Musí být po jejich....

    OdpovědětVymazat
  2. Jindra je úžasný, krásny a geniálny a ja sa chcem od srdca ospravedlniť, ak som bola necitlivá vo vyjadrení (asperger)...moja bola veľmi podobne náročná, rýchla, hovoriaca, riešiaca svet...s veľkými vážnymi očami..ADHD u nej zahrňovalo aj aspergera (potvrdené až v 25rokoch)...nenasledovala príklad, nespávala, nevyhľadávala kontakt, ani očný, nemala pud sebazáchovy, polročná stála, ročná hovorila, dvojročná poslúchla ak pochopila princíp...nemali sme detské obdobie...až u syna a mladšej dcéry...a potom prišiel Milan.
    Chcem, aby ste vedeli, že u mňa je to viac zdielanie s blízkou osobou, teda s Vami, ako útok, alebo poučovanie...veď tá izolácia, ako bola spomínaná v Deťoch úplňku, platí aj pre mňa-traja, hoci funkční, ale autisti.
    Pozdravujem a na fotkách obdivujem Váš šmrnc, pôvab, iskru, štýl, aj detí:-)

    OdpovědětVymazat