pondělí, dubna 10, 2017

Stromy, co jsme nezasadili

Kolem mne se lidi zbláznili.

A zaplavují sociální sítě fakt pěknýma fotkama jara.

Magnólie, třešně, sakury, jabloně, hrušně...

Všechno v květu.

Nádhera, je to prostě nádhera.

Ale mne dneska napadlo, když na to koukám.

Jako je to super, že umíme vyfotit třešeň a dát to na sociální sítě.

Ale KOLIK JSME JICH ZASADILI.

Kolik třešní jsem já osobně zasadila, aby se moje děti mohly v dospělosti kochat.

Kolik?

NULA.

Protože my se kocháme prací našich předků.

My již práci neodvádíme, my se pouze kocháme.

Obdivujeme okrasné stromy typu magnólií, které někdo PŘED NÁMI zasadil pro nás, aby nás potěšil.

Kolik alejí, sadů jsme osobně my všichni, co ty stromy fotíme, zasázeli, aby se mohly kochat naše děti a aby si mohly utrhnout jabko.

Tohle mi dnes celý den visí v hlavě.

Takže zítra beru tu zakořeněnou větvičku kaštanu, co mi tu zůstala po jedné delší ikebaně, a vyrážím se Zitínem ven najít nějaké pěkné místo.

A vy to udělejte taky.

4 komentáře:

  1. Moje otázka zní trochu jinak: kolik stromů už letos nevyroste a nezazelená se? V mém okolí se kácí tak rychle a tak mohutně, že je mi do breku. Ani ne za hodinu pokácejí strom, který rostl třeba 50 let - hrozná představa.
    Ale máte pravdu - sázet můžeme a měli bychom. Jen musíme doufat, že tady - při současném způsobu pojetí městské zeleně - pro naše potomky nějaké stromy zůstanou . . .

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna jsem o tom přemýšlela, protože v ekocentru, ve kterém pracuji, jsme vysazovali stromy a osobně jsem jich za tři dny vysázela asi 200 a měla jsem z toho skvělý pocit :). Už začínám vymýšlet, kde si co vysadím soukromě.
    Hezké je taky starat se třeba o nejaký strom, stříhat ho a tvarovat tak, aby vypadal hezky, i když je to třeba obyčejná líska :).
    U toho kácení je to různé, taky mi je líto pokácených stromů, ale člověk musí věřit, že to dělají odborníci a je k tomu důvod. I když jsou to krásné stromy, nemusí do určité oblasti patřit, můžou dělat neplechu a je lepší je nahradit jinými.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní krásně! Až budete někde s ekocentrem sázet stromky, dejte nám vědět a moc rádi se přidáme! Zdravím, Julie

      Vymazat