čtvrtek, dubna 06, 2017

BA-LEEEE-KA

Sedím a cosi si čtu.

A kolem mne se prohání brunátné batolátko, které zvedá nožičky, dupe do rytmu a všemožně se mi snaží naznačit, že je ČAS.

ČAS NA BALET.

Každý večer, úderem sedmé, nastává náš baletní čas.

Pouštím Jindrovi kousky těch nejlepších baletů v tom nejlepším obsazení, co znám.

Internet je mocný a dá se na něm najít spousta pokladů.

A Jindra to miluje.

Miluje to tak moc, že se přede mne postaví a se soustředěným, zachmuřeným tvrďáckým výrazem povídá: BA-LEEEEE-KA.

A to toho Jindra zatím příliš neříká.

Baletka.

Matko, chci baletku.

Pusť mi baletku.

Tak jdu a koukáme spolu.

Myslím, že jsme se s Honzou vzali již na vědomí, že toto dítě bude tíhnout k umění.

Včera jsme se o tom bavili, že kdyby byl nějaký balet pro batolata, tak ho tam dáme.

BA-LEE-KA.

To chceš.

Je to silnější než ty a chceš to.

Přemýšlím nad tím, že u autismu je hrozné, že vás o tohle v tom ranném dětství vlastně připraví.

Nepřemýšlíte, jestli bude vaše dítě baleťák.

Přemýšlíte, zda se vůbec někdy naučí mluvit a zda vůbec ví, kdo jste.

Jestli vás vůbec má rádo.

Jestli vůbec dokáže mít rádo.

Já nyní vím, že ano, i to, že jak se vyvíjela Zitul, nebyla moje vina.

Ale léta jsem si to myslela.

A připadá mi, že mne o tohle všechno krásné přemítání o budoucnosti dětí někdo připravil.

Že mi jakoby někdo vzal její ranné dětství.

Koukám na baletky a přemýšlím, že vůbec nevím, co měla Zitul v téhle době ráda, protože jsem měla možná dost oprávněnou obavu, že na to nejsem schopná přijít.

Ale jsem ráda, že to vím teď.

Vím, že syn miluje balet a dcera brouky.

Vím to a jsem za to nesmírně vděčná.

1 komentář:

  1. Můžu mít dotaz: kdy jste zjistila, že Zitul je autistka, resp. že něco není v pořádku? Diagnóza se prý nemá dělat před 3.rokem věku, ale u nás ihned po návratu z porodnice bylo jasné, že něco není v pořádku (v porodnici jsem syna neměla u sebe). Diagnózu mu udělali až v 7 letech.

    OdpovědětVymazat