středa, března 01, 2017

Ťu

Stojím u hřiště a koukám na Jindru.

Jindráček, stylově oblečen, čepička servaná z hlavy dolů, rukavice zahozené do stoupy, se na mne mračí.

Ťu.

Ťu je univerzální slovo, které označuje sloveso lokomoce.

Ťu znamená asi toto: "Matko, jdu tam, už mne to tady nebaví, opouštím tě, jdu skočit z této skály, protože mne zajímá, jaké pocity budu mít při pádu, no není to zajímavé? Prostě tam jdu, nezajímá mne, že se to nesmí, protože nechápu, co je to "nesmí" a mám pocit, že to bude fakt velká slast, až poletím hlavou dolů ze skály do řeky".

Jindra sveřepě kouká dál.

Ťu, ťu.

"Matko, ale teď už teda fakt jdu. Přestaň mi bránit".

Nad námi letí letadlo.

Jindra se za ním dívá a ukazuje: Ťu!

Letí to!

Pak ukazuje, že on je taky ťu.

Chápu to tedy tak, že chce letět, podobně jako letadlo.

Chce pořádnou akci. Fungovat po zemském povrchu je pro Jindřicha příliš statické.

Koukám, jak tam stojí, v té letecké bundičce, a snaží se mne přesvědčit, ať zajistím nějaký adrenalin.

Je vážně hrozně těžké být alfáč, když je vám pár měsíců.

Všichni vám všechno jenom zakazují a pořádná zábava se koná málokdy.

Naposledy se konala v sobotu s tím píchnutím nožem do oka, to bylo dost zábavné, zejména v tom prvním momentě, kdy nebylo jasné, zda si Jindra oko zcela nevypíchl.

Taky bylo dobré vyskočit z jedoucího kolotoče.

Nebo snažit se nasednout na mírumilovného holuba, procházejícího se vedle.

To bylo taky ťu.

Ale tadyto procházení, hraní na písku a podobně tedy rozhodně ťu není.

Držím Jindru za flígr, aby se nikam nevydával a koukám, kam teď ukazuje na ťu.

A vidím, že ťu je nyní krásná hladina řeky, kde se zrcadlí zapadající slunce.

Je to krásný a vidím, že Jindra taky vidí, že je to krásný, a že chce, abych taky uznala, že tohle je opravdové ťu.

A tak tam spolu tak nějak v harmonii stojíme a koukáme.

3 komentáře:

  1. Dojemné. Ti alfíci jsou prostě ňuňu!

    OdpovědětVymazat
  2. To mě bere za srdce, když maminka takhle artistně a hluboce prožívá společné chvilky se svým dítětem. Představuji si, jak Jindra ukazuje prstíčkem na oblohu a říká to svoje ŤU! Má to skoro filozofický rozměr. :-)

    OdpovědětVymazat