neděle, března 26, 2017

Přežít

Z mudrlování provázejícího poslední měsíce vyplynulo jediné.

Takhle to dál nejde.

Nemůžu přijímat převážnou část svých denních živin z kávy a tabulek čokolády, schovaných různě po kapsách.

S tím, že jedinou pohybovou aktivitou bude klikání myší.

Obávám se, že jako dlouhodobá strategie to není adaptivní.

Pak jsem viděla film.

Jmenovalo se to "Tohle je náš svět" nebo tak nějak, v angličtině Captain Fantastic.

Vřele doporučuju.

Po shlédnutí tohohle filmu jsme se probrala z kojící batolecí letargie.

Takhle žít nemůžu.

Něco se musí změnit.

Musím začít jíst, spát a cvičit.

A už to 14 dní dělám.

Pořídila jsem si aplikaci, která mi počítá kalorie. A u které jsem se zděsila, neboť se ukázalo, že denní příjem bílkovin pro kojící ženu nelze zajistit konzumací sladkostí. Ani pití kafe. Ani kofoly. Ani podobných hrůz. A začalo mi to hlásit, že se vlastně musím... najíst.

Začala jsem jíst maso, přílohy, přestala jsem pít kofolu, kafe a jíst čokoládu.

Taky se ukázalo, že bude potřeba se hýbat. Nějak rozumně, ale hýbat.

Chodím běhat. Se Zitínem.

Doma cvičím pilates.

A cítím se skvěle!

Myslím, že jsem se léta necítila tak dobře jak posledních 14 dní.

Dokonce mám i pocit, že ještě pár let na této planetě vydržím, což jsem předtím neměla.

Taky chodím spát v 10.

K tomu mi zas dopomohl stmívací program na počítači, který filtruje bílé/modré světlo. Takové to škodlivé světlo, které vám úplně rozsynchronizuje mozek.

A opravdu to funguje. V deset večer se mi u počítače tak hrozně klíží oči, že prostě musím jít spát.

Děti chodí spát v osm.

Takže přátelé - aplikace na sledování výživy a pohybu, aplikace na filtrování bílého světla.

Vaření, cvičení, řád, životospráva, dlouhé procházky venku na slunku.

Pozoruhodné je, že jsou z toho doma všichni nadšeni a běhat chodíme společně. A Jindra piluje techniku pilates, co to jde, protože mu přijde děsně zábavné, jak se u toho hýbu.

Tak mi prosím držte pěsti, ať mi/nám tento sokolský styl života vydrží.

7 komentářů:

  1. Skvělé. Jdu hledat aplikaci na počítání kalorií .-)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jmenuje se to MyFitnessPal...a je to fakt uzitecny...a stmivaci program se myslim jmenuj f.lux....

      Vymazat
    2. Děkuju. :-) Ať se vám všem daří. Petra

      Vymazat
  2. Na Captain Fantastic bych se chěla podívat. Pustila jsem si upoutávku a v hlavě mi naskočil dokument Stále spolu. To je česká varianta ( anichž bych věděla vyznění CF. SS moc hezky nevyznívá).
    Vendula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Stále spolu se určitě chci podívát tento týden... ono z toho Captain Fantastic si asi lze spoustu věcí odnést, ale to neznamená, že by to tak člověk nutně musel udělat:-) Ale některé věci se mi tam moc líbily. Myslím, že Stále spolu je film podstatně cennější v tom, že je to dokument... Mějte se! J

      Vymazat
    2. Stále spolu jsem viděla, zanechal ve mne dost rozporuplné pocity. Na jednu stranu je obdivuhodné, jak dokáže tak velká rodina žít v lese a obstarávat si skoro vše vlastníma rukama, na druhou stranu mě dost znepokojila závislost všech členů rodiny na otci, také otcovo pokrytectví (tvrdí, že je nezávislý na civilizaci, a přitom si klidně jde do města pro sociální dávky), to že v podstatně omezil přístup svých dětí ke vzdělání a také jeho chování k manželce.
      Ale fyzicky zdatný určitě bude, z toho si lze vzít příklad.

      Vymazat
  3. Skvělé, já se cvičit nedonutím...ale aspoň na zahradě se sekačkou a s lopatou.

    OdpovědětVymazat