pondělí, března 06, 2017

O kuřeti, co hrabe

Víte, jak ten europoslanec říkal v europarlamentu ty hrozné věci.

Že jsou ženy slabé, menší a hloupější. A měly by mít menší platy.

Tak takových věcí se v mém okolí v poslední době událo více.

Říkám si, jestli jsem se já zbláznila?

Jestli jsem v důsledku dlouhého kojení nervově přecitlivělá na útlak žen?

Mám hormonální zatmění?

Nebo se zbláznil někdo jiný?

Nevím.

Ale vytyčila jsem si, že tedy budu sledovat možné genderové rozdíly na úrovni středního a vyššího až nejvyššího akademického managementu, který mne obklopuje.

Zda jsou ty rozdíly přítomny.

A řeknu vám, existují.

V praxi to vypadá asi takto.

Řekněme, že máte nějakou výzkumnou skupinu, tedy kuře. A výzkumná skupina, tedy kuře, pracuje, tedy hrabe. Všichni ovšem víme, že kuře nehrabe zadarmo. Aby kuře žilo, musí něco hrabat. Když nehrabe, zemře.

Proto si nyní předvedeme několik dialogů o hrabání kuřete, viděno perspektivou nestranného pozorovatele.

Dialog prvý.

M (muž), A (externí autorita)

Vyjednávání začíná.

M: Moje kuře je jednoznačně nejlepší.

A (poslouchá)

M: Moje kuře nebude hrabat, pokud mu okamžitě nedáte hodně zrní.

A: Hm hm.

M: Moje kuře je již na odchodu jinam, kde si nahrabe (myšlenky, lidi, publikace, patenty, finance).

A: A co by si kuře přálo? Aby hrabalo? Za kolik by hrabalo?

M: Kuře bude hrabat za čtyřicet zlaťáků.

A: O tom by se dalo uvažovat.


Nyní tentýž dialog s jinými protagonisty.

Ž (žena), A (externí autorita)

Vyjednávání začíná.

Ž: Mám skvělé kuře. Je to vynikající kuře, které snáší zlatá vejce. Tato zlatá vejce jsou přímo fenomenální. Je to kuře s obrovským potenciálem.

A: Zajímavé. Nemohlo by kuře snést zlaté vejce pro nás?

Ž: Mohlo. Je to totiž tak skvělé kuře, že to dokáže. Dokáže to samo a bez pomoci. Je to totiž nejlepší kuře.

A: Výborně.

Ž (potěšena): Díky.

Ž (odchází, aniž by si uvědomila, že kuře nemá za co hrabat, a že pro něj bude muset sehnat nějaké krmivo).

Neříkejte mi, že to tak nebylo.

Na vlastní oči jsem to viděla.

Jak snadno člověk vymění povrchní pochvalu za tvrdě vyjednané podmínky.

Tak až budete příště něco vyjednávat s externími autoritami, vzpomeňte na kuře, co ne/hrabe.

0 komentářů:

Okomentovat