sobota, března 18, 2017

Dobrý den, promiňte

Včera jsem si četla velmi inspirativní článek o tom, proč lidi odpovídají pozdě na maily. Sestával z nejrůznějších, více či méně upřímných vysvětlení.

Tak jsem si říkala, že si vytvořím vlastní seznam omluv.

1. Dobrý den,
omlouvám se, že na Váš email odpovídám později. Původně jsem nechtěla odpovědět vůbec, ale pak mi přišlo, že je to příliš nezdvořilé, tak tedy píšu. Píšu tedy čistě ze sobecké potřeby nevypadat ve Vašich očích jako hulvát(ka).

2. Dobrý den,
omlouvám se, že odpovídám pozdě. Můj syn a moje dcera mne potřebovali víc než Vy. Vy jste dospělá osoba s širokým spektrem adaptačních strategií, což moje batole zatím není.

3. Dobrý den,
omlouvám se, že odpovídám pozdě. Vím, že jste profesionál/ka a tajně jsem doufala, že problém v mezičase vyřešíte sám/a, takže nyní píšu, abych si vlastně ověřila, že se tak stalo...

4. Dobrý den,
omlouvám se, že píšu později. Musela jsem vydýchat pasivní agrese z Vašeho minulého emailu a nabýt zpět duševní rovnováhy. Ne, nemohu Vám vyjít vstříc. Ani teď, ani za tisíc let. Ani za tisíc dalších emailů. A už prosím nepište.

5. Dobrý den,
omlouvám se, že píšu později. Odpovídám proto, že mne neustále urgujete o odpověď na otázku, kterou klidně můžete vyřešit sám/a, a jsem proto značně podrážděná...

6. Dobrý den,
omlouvám se, že píšu později. Otázkou je, co je později. Není mou povinností odpovědět na každý email, který mi přijde, do dvou hodin. Moje pracovní doba končí formálně v 16:30. Není mou povinností odpovídat na emaily v 11 v noci proto, že zrovna tehdy Vám vyhovuje psát.

7. Dobrý den,

omlouvám se, že píšu později, a je mi to jedno.

Ano, "omlouvám se, že píšu později" má milion valérů.

Ale teď přemýšlím, jestli je ta omluva upřímná.

Nevím, nevím.

3 komentáře:

  1. :o)
    Známe, známe... Manželovi přicházejí maily od studentů i ve tři ráno...

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavý seznam :-)
    Moje hlavní omluva pozdní odpovědi zní: "Omlouvám se, že odpovídám tak pozdě. Trvalo mi dost dlouho, než jsem si text Vašeho mailu převedla do své vnitřní řeči, našla odpovědi na Vaše otázky a tyto převedla zpět do slov. Každou napsanou větu jsem nejméně třikrát přepsala a výsledný text ještě několikrát přečetla, aby v něm nic nechybělo."
    Byla podobná odpověď taky v tom článku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super varianta, připomnělo mi to moji dceru.

      Vymazat