čtvrtek, února 16, 2017

Proč potřebuju manželku

Zaznělo to tu v jednom komentáři a já si této myšlenky nesmírně cením. Děkuji za ni!

Ano, ženy ve vědě potřebují MANŽELKU.

Když budou mít manželku, bude všecičko v pořádku.

Mohla bych si podat inzerát.

Potřebuji manželku. Hodnou a zejména velmi pracovitou. Nekuřácká domácnost, pár dětí, fíkus a sýkorka, co k nám chodí na okno. Na oplátku nabízím kreativní zázemí, spoustu nových, nečekaných situací, zážitky, kterých se jinde nedočkáte.

Proč vlastně manželku potřebuji?

Z následujících důvodů.

Zaprvé.

Někdo se musí starat o děti. Ano, někdo musí Jindřicha sundávat ze stěn a parapetů a vymýšlet Zitínovi zábavu, zatímco já budu v práci provádět svá vitálně důležitá měření. Někdo navíc musí Jindřicha kojit a vařit u toho večeři a učit se se Zitínem vyjmenovaná slova. Kojení pak pokračuje i v noci a v noci já musím spát, jinak mi to zítra nebude myslet, až budeme dělat tu vědu, to dá rozum. Proto potřebuji manželku 24 hodin denně, nějaká krátkodobá výpomoc to nezachrání.

Za druhé.

Úklid. Nepříjemné téma. Ale někdo to dělat musí. Když to nedělá nikdo, vzniká špína. Když to nikdo nedělá dlouho, je té špíny hrozně moc. Moc špíny je nechutné a někdo se tím musí prostě zabývat. Stejně jako poblinkanýma oblečkama. Mně se to trochu ekluje, a proto potřebuju manželku, protože té to nevadí.

Za třetí.

Reprezentace. Potřebuju vedle sebe pěknou, upravenou osobu, která mi bude dělat dobrý oko, až půjdeme na nějakou družící akci. Honza je bezva, ale má svou maskulinní kariéru a taky svoje mužský zájmy a mohlo by se lehce stát, že by vznikla šovinistická představa, že musím reprezentovat já jeho. Já ovšem chci mít manželku, která bude reprezentovat mne. Pěknou, usměvavou. Já budu klidně obtloustlá a plešatá a nikomu to nebude vadit, protože budu geniální vědkyně.

Za čtvrté.

Zájem o mou osobu. Pro adekvátní vědecký výkon potřebuji, aby mne někdo nekriticky zbožňoval. Potřebuju takovou tu hodnou, starosvětskou ženu, která si bude myslet, že jsem nejlepší, a bude o tom přesvědčovat okolí. Ano, můžete namítnout, že mám velmi chytrého, pracovitého muže, ale on mne nekriticky nezbožňuje.. Ba právě naopak. Občas něco namítá! Nesouhlasí! No občas.. dost často! Namítání je nepřípustné. Potřebuju, aby na mne někdo pouze obdivně hleděl. Jedině to nastartuje můj vědecký potenciál do nebeských výšin.

Za páté.

Relaxace. Souvisí s bodem 2. Všichni musí pochopit, že pokud mám odvádět světovou vědu, tak musím v noci místo kojení spát a taky po příchodu z práce trochu relaxovat. Manželku potřebuji proto, aby šla s dětmi ven, zatímco já si budu číst noviny a reklamní letáky a nechám myšlenky volně bloudit. Cítím, že takto by se mým vědeckým konceptům dařilo podstatně snadněji se zhmotnit. Navečer potřebuju navíc klid na studium vědecké literatury. Takže manželka dá děti spát, ale tak, aby mne to pokud možno nerušilo.

Za šesté.

Nenáročnost. Správná manželka nic nevyžaduje. Svoje zájmy neupřednostňuje před zájmy mými. Ví, že její místo je až za mými úspěchy. Má to tak ráda a je za to šťastná. Žádné ambice, nic takového. Je ráda, že může být v pozadí. Je spořivá, neutrácí za blbosti, už vůbec ne za sezónní oblečky, šetří a dobře hospodaří. Oblečení jí vydrží léta. Občas bych ji ovšem něco koupila na tu reprezentaci, viz bod tři, aby nevypadala jako strašidlo, až někam půjdeme. Přestože je manželka nenáročná, má super postavu, ale nikoli z fitka, ale z domácích prací. Chápete, žádné flákání. Má to tak ráda.

Takže, milí přátelé. Pokud o nějaké takové manželce víte, sem s ní.

Ráda si ji vezmu.



6 komentářů:

  1. :o) Ne jednu, ale dvě - tři manželky ženská potřebuje. Kdyby se vám jich náhodou přihlásil přebytek, posuňte je , prosím, dál :o)
    (Hle, jak mi ti smajlíci již jdou :o)))

    OdpovědětVymazat
  2. Naštěstí je vidět, že to celé myslíte ironicky (nejen ty humorně nadnesené části) :) Snad to všichni čtenáři taky tak pochopí. A to z jednoho prostého důvodu, protože kdyby tahle Vaše manželka dělala všechno, co je zde vypsané, ona by byla matka Vašich dětí (byť ne biologická), protože by se o ně starala, vychovávala by je.. a vy, vy byste pak byla JEN žena ve vědě. Ale už ne matka. A to by Vás nakonec mrzelo, že ve většině nových a objevných chvílích Vašich dětí nejste s nimi.

    Jediný bod, který tohle nesplňuje, je bod 2. Na úklid si klidně někoho sežeňte, za to není potřeba se stydět. Někde ten čas, abyste mohla být MATKOU ve vědě, nahnat přece jen musíte.

    Být matkou ve vědě musí být přece určitě mnohem lepší, než být jen ženou ve vědě, nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  3. No, len tú reprezentáciu mám zabezpečenú.
    Manžel, hoci je autistický, reprezentuje: ostal vo svete, ja doma.
    Mám sociálnu fóbiu, tiká mi oko a odpadáva mi tkanivo, neudržím...tak on reprezentuje, občas sa strefí vytiahnutým číslom streotypnej komunikácie:-)
    Žartujem!
    Podstatné je, že on je muž a otec, a ja žena a matka, a funguje nám to!

    OdpovědětVymazat
  4. njn - viděno realisticky (kecám - odkoukáno "vod okola") - manželka je málo. Nutná ještě milenka, anébrž "si to můžete dovolit - jste ve své práci dobrá; manželka - schvácená celodenním poskakováním okolo dětí, tudíž s omezeným slovníkem (papat, bumbat, nelez tam, počkej.. - rozhodně neposkytně vašemu potenciálu rozkvět, natož aby konverzaci ocenila; taky se - kupodivu - nechce bavit o zářných nápadech a vizích třeba ve dvě ráno, páč radši usne ..."

    OdpovědětVymazat
  5. No, naposledy jsem se dobrovolne prihlasila do fitka na studijnim pobytu na Sicilii, cti zaplatila mesicni clenstvi, kdyz krome absence topeni uprostred zimy taky 'vypadla' tepla voda. Tak jsem par tydnu predstirala, jak me to fitko bavi. Ve skutecnosti jsem se tam chodila ohrat a okoupat. Tehdy jsem dost zavazne rozmyslela, jestli je lepsi mit v CR mrazy a doma si pri tom topit, nebo zit na jihu a obecne nemit cim si zatopit. To byly casy! Navrat do rodinneho domu mne jakychkoli myslenek na dalsi fyzicky vydej zbavil, protoze jak jednou s udrzovanim poradku zacnes, tak jiz neskoncis. Pokud si clovek nedrzi odstup. Nakonec to dopadne tak, ze si zacne drzet odstup tri set kilometru...

    Utlocitne a vztahovacne zeny ve vede potrebuji oporu, ktera jim rekne, ze nemit vysledky je normalni. A taky potrebujou dost prostredku, aby mely nejake a zejmena trvale doma a mohly tam v pripade zajmu dal nejakou formou pokracovat v praci. Kdyz by te predstave nemohly odolat. Partner nepartner. No dost prostredku potrebuji i v praci, prirozene. To je taky casto predmetem vnitrniho souboje ktery vypada asi takto... mam si o to rict, kdyz mi to stejne nedaji, nebo to vzdat rovnou? Taky se do toho zapoji predstava toho, co nasleduje, kdyz se o mem pozadavku dozvi nekdo, kdo vylozene pojal za popis sve funkce hlavne na sebe moc neupozornovat. No idealne kdyby vysledek spadl z nebe..
    m

    OdpovědětVymazat
  6. To je presné, ja som tiež nedávno myslela že by sa mi nejaká manželka hodila. Moja kariera by určite šla s manželkou prudce nahoru :-)
    Zuzana

    OdpovědětVymazat