sobota, listopadu 05, 2016

Nechápu, jak to některé ženy dělají

Tohle se objevilo v jednom komentáři.

"Nechápu, jak to některé ženy dělají, že jsou vždy elegantní".

A já si říkám - hle! Je čas na další článek o tom, jak svět funguje.

Kde si osvětlíme, jak to některé ženy dělají.

Použijeme k tomu takový systémový biologický popis.

Tedy na začátku si popíšeme vstupy nebo spíš zdroje.

Každá žena má omezené množství času, které může (čemukoli) věnovat. Omezené množství času a taky omezené množství energie.

Toto množství je omezeno počtem hodin během jednoho dne.

Ani ten nejpracovitější člověk nedokáže pracovat 25 hodin denně.

I ta nejvyšší efektivita práce má svůj strop.

I kdybychom vynásobili největší množství hodin denně, po které lze pracovat, maximální účinností, dostaneme jakousi omezenou hodnotu, která již dále nemůže stoupat, aniž bychom se staly (stali) superhrdinkami (superhrdiny).

Proto by teoreticky i ten nejvyšší výkon či životní nasazení ve všech ohledech logicky narazil na svou konečnost, i kdybychom pracovali/y nejvíc na světě a nejlépe na světě.

Další věc je, že každá žena, řekněme náš modelový subjekt či spíše subjektka, má několik životních okruhů.

Rodina, práce, koníčky, přátelé, třeba i starost o domácnost, starost o svůj zevnějšek, dosaďte cokoli dalšího krom toho.

Toto jsou základní okruhy.

Teď přiřaďme těmto okruhům průměrné množství hodin, které jim každý den náleží.

Rodina - čtyři hodiny?

Práce - osm hodin?

Koníčky - hodina?

Přátelé - dvě hodiny?

Dle přání každého jednotlivého člověka.

My ale víme, že průměrnost se neoceňuje, že oceňována je minimálně nadprůměrnost, takže teď dané číslo vynásobme aspoň tak 1,5 nebo 2, aby bylo jasné, že danému okruhu se věnuje náš subjekt nadstandardně.

Nadstandardní matka, která nadstandardně pracuje, nadstandardně se stará o domácnost, má skvělé přátele a pečuje skvěle o svůj zevnějšek, tudíž skvěle vypadá.

Rodina? - Osm hodin.

Práce? Šestnáct hodin.

A tak dále.

Velmi záhy překročíme 24 hodin! A to vše bez času a energie na spánek, na jídlo, na základní údržbu organismu.

A proto si prozradíme mechanismus, který umožňuje, že tyto ženy přesto žijí a nezemřely vyčerpáním v časném věku.

Je to prioritizace či volba, chcete-li.

Lidé prioritizují a nevěnují se všem okruhům stejně.

Nedávají maximum do každé oblasti.

Ale třeba jenom do jedné.

A za tyto prioritizace se platí.

Za každou hodinu, kterou věnujete vzhledu či domácnosti, se platí, tím, že ji nevěnujete třeba svému partnerovi či dětem či práci či natolik kacířskému konceptu, jako je sbírání sil či odpočinek.

Znám několik takto dokonalých žen, které platí.

A za zdánlivou dokonalost se platí nejčastěji tím, u čeho ztráta není tolik vidět.

Přátelé?

Dobré rodinné vztahy? Jak je chcete ověřovat?

Takže, až zas někde bude mluvit superhrdinka, která je za všech okolností ohromně krásná, o tom, že nemá paní na žehlení, denně se věnuje dlouhé hodiny rozvoji svých dětí, neustále se s někým přátelí, má úžasný partnerský vztah a k tomu milující rodinu, tak se zasměju.

Vždycky se zasměju.

Nebuďme naivní a nenechme si vnutit představu, že je to možné.

Superhrdinové nejsou reálné postavy.

Reální lidé potřebujou spát, hádají se svými příbuznými, někdy jsou marniví a nakupujou si oblečky, které nepotřebujou a za "oooo vypadáte nádherně, skoro se mi zdá, že mládnete" investují tisíce do nefunkčních krémů.

Svým babičkám zavolají jednou za tisíc let, s partnerem jsou jednou nohou rozejití, s dětma se nevídají a poskytují rozhovory do různých médií s návody na rodinné štěstí.

Je to jenom iluze.

9 komentářů:

  1. Víkend. Já jsem na tohle fakt líná, dopoledne radši sedím, kontempluji, přemítám, čtu si. A má známá mi pak zavolá, že za to ráno zvládla napéct 1200 moravských koláčů na svatbu. Jiná zase stihla kadeřníka, nehty, posilovnu, oběd s přítelem...
    A já se neposunula v realitě nikam. Otázka priorit. Já jsem typický Oblomov, vše je marné... Super téma. Dita

    OdpovědětVymazat
  2. Je to jen iluze - přesně tak, a iluzí nejsou jen dokonalé ženy.
    Vzpomněla jsem si, jak jsem před lety telefonovala své kamarádce, která byla toho času hospitalizovaná na psychiatrii. Protože byla oblíbená, podlehla jsem iluzi, že jí někdo volá každou chvíli. Když jsme se po jejím propuštění setkaly, zmínila jsem se jí o tom, a hned jsem zjistila, že jí nikdo jiný nezavolal. Tím se nechci chválit, poprvé jsem jí volala kromě jiného i proto, abych se jí svěřila se svým tehdejším trápením, a to jsem ještě nevěděla, že je na psychiatrii.
    Aneb kde se mimo jiné berou pocity méněcennosti - z iluzí, že všichni kolem jsou dokonalí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chemičko, vy jste skvělá, tohle jsem teď potřebovala číst, Vás i Julii. jarka

      Vymazat
    2. Proč skvělá?
      Ještě jsem si vzpomněla, jak jsem se té samé kamarádce s hrdostí sdělovala, že už jsem měsíc nebrečela (tzn. neměla jsem autistickou krizi) a ona na to odpověděla "Vidíš a já brečím aspoň 5x za měsíc.". A pak jsme se kdesi dočetla, že žena v průměru opravdu brečí 5x do měsíce. Takže jsem v tomto podprůměrná. A přesto mě celý život provázejí výčitky, že "pořád brečím".

      Vymazat
    3. Chemičko, chtěla jsem Tvůj příspěvek lajknout... :-) Souhlasím...

      Vymazat
  3. V tomto problému ještě hraje prostá šikovnost a geny. Viděla jsem ženu - přísahám, existuje - která se kompletně krásně nalíčila asi za 40 sekund, a to, prosím, za jízdy v autobuse. 40 sekund je doba, během níž si já stihnu vzpomenout, že se řasenka naposledy vyskytovala... éééé... v koupelně?
    Ale co, já zas dokážu za 40 sekund vyndat libovolné klíště. Každej prostě má na něco vlohy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za 40 sec. bych já akorát tak stihla spadnout obličejem do těch barev. Občas tak ty zmalovaný ženský vypadaj. :-))

      Vymazat
  4. Moje sestra chodí do práce na 7 ráno a vstává v půl 5, aby se stihla "okrášlit" a mohla vyrazit mezi lidi. Je to její ranní ceremoniál. Já bych se na to mohla...
    Posedlá vzhledem, přitom nemá žádnou osobnost, jiskru, charisma. Já rozvrkočené vlasy maskuji vtipem a ležérností a jsem úspěšnější a to ji žere.

    OdpovědětVymazat