středa, října 05, 2016

Umělá tradice

Uvědomuju si, jak moc mému životu chybějí tradice.

Přechodové rituály.

Vše je v pohybu, vše plyne a místy se není čeho chytit.

Proto jsem usoudila, že nějaké tradice vytvořím.


Za tímto účelem se učím samoucky bulharsky.

Protože jsem usoudila, že bulharský folklór se mi líbí nejvíc.

Ta jejich muzika je místy naprosto geniální.

Navíc je tomu místy i docela rozumět.

Takže zpívám Jindrovi bulharské lidovky.

No moravské a české samozřejmě taky.

Ale je hezké, že z dnešního postmoderního světa si lze vybrat vlastně cokoli. Cokoli, co se nám líbí.

Jindrovi se bulharský folklór taky ohromně líbí a ochotně na něj tancuje.

Taky se systematicky věnuju ručním pracem.

Přemýšlím u toho a to je fajn.

A vidím výsledek, což je taky fajn, protože moje práce je natolik abstraktní, že výsledky vidím až za dlouhou dobu a mají velmi abstraktní povahu.

A říkám si, že jsem děsně emancipovaná, ale že mi velmi chybí společnost ostatních žen.

Co by se mnou pletly, šily, vařily, staraly se o děti, povídaly.

Hrozně mi to chybí, protože život zaměstnané matky dnešního věku je místy velmi osamělý.

Tak si říkám, že si to budu muset vyrobit.

Tak jako ty svoje vlastní bulharské tradice.

Pozvat kamarádky.

Zvát je pravidelně.

Víc lidí naráz.

A povídat si a vařit a třeba u toho i zpívat bulharské songy.

Jak to ženské dělaly dlouhé věky před náma.

3 komentáře:

  1. jojo, souhlasim...
    Lucie z KM

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně ze stejných důvodů jsem před několika lety začala (znovu) háčkovat. Dobře se při tom přemýšlí, uklidňuje to, je hmatatelný výsledek a jako bonus je to prima cvičení při artritidě :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Bulharský (nejen) folk je nádherný.
    V Brně máte poměrně hodně možností, kde narazit na něco z Bulharska. Klub, prodejny potravin, ...
    Přidávám odkaz na bulharské písničky apod. : http://original.livestream.com/planetahdd

    Nejlepší je BG poznat osobně.
    Třeba pro nás to je nepopsatelný zážitek. Cestovat vlakem a lidé vyprávějí sami...

    Eva

    OdpovědětVymazat