pátek, srpna 26, 2016

Szigliget

Stojíme dole pod stejnojmenným hradem kdesi uprostřed Maďarska.

Čeká nás výšlap a já se docela těším.

Jindra sice mírně ječí, ale to nám nemůže zkazit sváteční náladu, že jdem na hrad.

Zitisko vypadá, že se i docela těší a ochotně šlape.

Jdeme jdeme a já si říkám, no není to super?, to se ale máme, že si můžeme tuhletu chvíli užít.

Kolem nás prochází dvojice v prapodivném lněném oblečení.

Proč ne, vypadají spokojeně.

Funíme do kopce.

Kopec je strmý.

Zitisko začíná mírně fňukat.

Mám pocit, že Jindru už nevynesu ani metr a předávám ho Honzovi.

A najednou si jich všimnu.

Dál před námi jde pětičlenná rodina.

Táta vede za ruku synka, který je zjevně nízkofunkční autín.

Chlapeček má tak deset let a hrozně se směje a taky se zasekává a nechce jít dál a sedá si a tak.

Táta ho táhne za ruku a pomáhá mu starší syn.

Starší syn vypadá depresivně. Vypadá, že se modlí, ať už to všecko skončí.

A pak uvidím tu mámu.

Jde kousek před nimi a na zádech nese holčičku.

Holčička je o něco málo menší než Zita, fňuká a je nevidomá.

Máma ji nese a kdykoli se pokusí holčičku postavit, holčička začne strašně, ale fakt strašně brečet.

Ten kopec je strmej.

Uvědomuju si, že já jsem nezvládla táhnout desetikilového synka, zatímco paní táhne třicetikilovou holčinu.

Celou cestu na hrad nahoru přemýšlím, jaký život tahle rodina vede.

Nahoře na hradě se holčička hrozně rozbrečí, protože maminka ji už definitivně postavila. Je mi holčičky moc líto, je v jiném prostředí, než na které je zvyklá, a asi má strach.

Chlapečka je zase nutné hlídat, protože se chová sám sobě nebezpečně a vrhá se místy dolů.

Nakonec rodiče obě děti nějak uhojdají a posadí.

Mlčky sedí a vedle nich vyčerpaně sedí ten starší syn.

A nikdo ani slovo.

Pak se otočí a jdou zase dolů.

Na některý otázky nejsou odpovědi.




3 komentáře:

  1. Ahoj Julie, podobné pocity mám když si vzpomenu na svou kamarádku, která jako malá prodělala léčbu na hematologii. To si vždy řeknu "čert vem AS".

    OdpovědětVymazat
  2. ... a některé odpovědi nejsou pro každého....
    Zdeňka

    OdpovědětVymazat