pondělí, května 16, 2016

To nevymyslíš

A dnes další příspěvek ze sekce "To nevymyslíš".

Znáte takové ty časopisy, kde se nějaká rozmarná celebrita dělí o svoje názory na život ("je potřeba... cítit... tu životní... energii... chápete... jak plyne... a proudí...").


No a v těchto časopisech se často vyskytuje rubrika "Co zrovna nosím v kabelce".

Nějaká ochotná a vstřícná celebrita si nechá vyfotit vnitřek kabelky, což je už samo o sobě podezřelé, a překvapený čtenář zjišťuje, že celebrita v luxusní kabelce nosí: 1) peněženku (luxusní, designovou), 2) Chanel No. 5, 3) drobný umělecký artefakt z pobytu na Cookových ostrovech, 4) klíče od luxusního vozu a 5) roztomilé foto roztomilých ratolestí.

Kde se nacházejí šnuptychle, rozmatlané lesky na rty a drobečky, není jasné.

Dnes se proto podíváme do kabelky OBYČEJNÉ ŽENY.

Foto raději nepřikládám, bylo by to příliš děsivé a zneklidňující.

Tedy, co se nachází v mé kabelce.

Peněženka. Nepříliš překvapivé. Plná drobáků nebo naopak zcela prázdná.

Klíče. Od smutné historie se svazkem klíčů od mé pracovny, který jsem si nechala vyrobit, protože se mi staré klíče ztratily, a poté jsem si tímto novým klíčem otevřela a STARÉ KLÍČE LEŽELY NA STOLE ZAHÁZENÉ PAPÍRAMA, od této smutné historie se počet svazků ještě zvýšil. Obvyklý počet je osm. U některých svazků netuším, od čeho jsou. Nějaké sklepení? Nevím.

Sušenka dětská drcená volně ložená.

Mobilní telefon. Plastový dětský, s obrázkem opice. Dotykový. Při dotyku hraje děsivé melodie.

Dvě pouzdra na brýle, prázdná.

Troje sluneční brýle. Asi kdyby nás šlo víc.

Odlakovač (?????).

Lesk na rty, nikdy nepoužitý.

Další sušenka dětská, drcená, volně ložená.

Dva pytlíky cukru do kávy.

Dětská čepice, zimní.

Faktura za elektřinu. Stará.

Lístek do zoo. Recentní.

Prázdná plastová láhev s obrázkem Angry Birds.

Článek o současném pojímání genomu. Shapiro et al.

Dětský králíček, hračka, bílý plyšový. Oslintaný.

Dětská výživa PRVNÍ LŽIČKA. Bez lžičky.

List fikusu. Nekecám!

Sušená pampeliška.

Druhý odlakovač (!!!!). Proč? Nevím.

Origami jeřáb.

Příručka o tvorbě výsledků z učení na VŠ.

Pouzdro na tužky. Bez tužek.

Tak tak.

Žádný Chanel.

Žádný umělecký artefakt.

Jenom spousta drobečků:-)


20 komentářů:

  1. tohle by skoro stálo za "řetězovku" :)
    Otevřela jsem svůj batoh (protože kabelky jen občas, nosím malý batoh - ryze prakticky).
    Peněženka - velká - kapsa jedna: účtenky (dosud nezařazené), stovka papírová, kapsa dvě - útržky zaplacených složenek - tak půlrok zpětně, "tajná kapsa" - občanka, lístek s tlf. na zubní laboratoř (?)
    Drobátko - pidisáček na drobné - cca 40 Kč, největší je pětikačka
    Klíčenka
    Pouzdro na mobil, co v něm přístroj stejně nenosím
    Obal na deštník (?) - asi protože nosím kapucu?
    Kapesníky - 2x zmuchlaný prázdný sáček, 1 sáček - rozervaný s jedním pozůstalým kusem, 1x načaté
    Účtenka od chleba cca 4měsíce stará
    Víčko od lahve (?)
    Zapalovač - záchranář?
    Sirka - naprosto osamělá
    Bižuprstýnek - asi kdyby mě něco porazilo
    V ukryté kapse - ledové kaštany - jelikož hypoglykemik
    Zmuchlaná igelitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jolo, díky za reakci, vidím, že jsme na tom velmi podobně! :-DDD J

      Vymazat
  2. A jak detí pribúda, kabelka je kabela, aby sa im tam zmestilo ešte pitie, niečo pod zub-y, svetre aspoň dva, keď je detí tri a viac, nejaké pečivo a zelenina z obchodíkov na zastávkach doprav.prostriedkov, kde čakáme... časopisy, ústrižky od šiat, ktoré som mala z istého umeleckého obchodu, aby som pohotovo dokúpila správny odtieň pančúch, trička, rúžu?, lebo sa zase tak ľahko do mesta nedostanem, alebo od detí, do tej kabely sa mi potom v pohode zmestilo drotárstvo, počas jeho kurzu....správa stará cca desať rokov...teraz kabelu nepotrebujem, ak od detí (áno stále sa o nich starám, aj v dospelosti) vybieham ( z chráneného bývania ), tak do lesa s ruksakom ( plným toaleťáku- Júlia dopĺňam obraz jednej matky už dospelých autíkov- má potravinovú intoleranciu, skoro na všetko) a psom... len pre Vás Júlia:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Aleno, přesně tak, vidím to taky na pořádnou kabelu:-) moc Vás zdravím! J

      Vymazat
  3. Já bych ještě dodala tuny letáčku na vše možné i nemožné (od kurzů esperanta po festival alpského jódlování), účtenky (obvykle prastaré) a jízdenky (samozřejmě projeté).
    Liduška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach ano, letáčky!!! Letáčků tam byla taky spousta! Na různé kulturní akce, které už byly! Zdravím! J

      Vymazat
  4. Díky za Vaši originalitu a schopnost inteligentně a nenuceně skvěle pobavit..... Úspěšně jsem si oprskla monitor nad listem fíkusu :-D
    Jste fakt skvělá, gratuluji k Ženě Regionu a ze srdce Vám přeji, ať jste šťastná :-)
    Klára, další obyčejná žena :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky Kláro!!! Díky za komentář, co pohladí, dneska ho potřebuju moc a přišel v pravý čas, díky! J

      Vymazat
  5. Jééé, to je dobré téma:-)
    Jelikož jsem zakoupilla minulý týden novou kabelku, tak se v ní ukázkově nachází:
    peněženka: červená, krásná, s prolisovanými kytičkami
    pilníček
    pouzdro bez mobilu
    mobil
    papírové kapesníčky
    Spiron - osvěžovač vzduchu bylinkový
    ametystové srdíčko, a všelijaké další polodrahokamy, dle nálady
    všelijaké účtenky
    zázračný aloe sprej pomoci, který léčí vše, jediné co neumí je mytí oken
    klíče od práce, klíče od domu
    nepoužité zrcátko mající 2 zrcátkové plochy, normální a zvětšující (dárek od maminky, prý je to praktické)
    je možné, že se tam nalézá i jeden kešu oříšek

    Gratuluju k ženě regionu. Tedy, jsem ráda, že píšete, protože Vás ráda chodím číst.

    Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Vidím, že kabelky obyčejných žen vypadají podobně. Já děti sice ještě nemám, ale rozdrobené sušenky se vyskytují taky, a aby jim nebylo smutno, mají jako kamarády zmuchlané a posmrkané papírové kapesníčky :)

    OdpovědětVymazat
  7. a když máte autistu milujícího puzzle a vyšívání, tak !vždy! najdu v kabelce bavlnku kterou ještě nemá,nebo malou krabičku puzzlí, kterými si krátíme chvilky čekání,sáčky pro psa (protože po psovi uklízíme),pamlsky pro psa i dítko(rozdrobené,či v drobcích obalené),bločky propisky (většinou nepíšící),stíny, řasenka(posledních dvacet let se nelíčím:-) ),pohotovostní léky,(u některých jsem zjistila, že mají prošlou dobu použitelnosti)kapesníčky použitelné i použité:-)....paní Julie,díky Vám jsem se donutila nahlédnout do kabelky a pokusit se o úklid...i tak tam toho ještě hodně zbylo a než se týden s týdnem sejde bude to stejné.....Velká gratulace k Ženě regionu.

    OdpovědětVymazat
  8. velmi pobité jablko, ale jíst by se ještě dalo, kdyby některé dítko dostalo 5 minut po svačině hlad), nabíječka na mobil, přímnový pokladní doklad od dětské doktorky (volně ložený, ve stavu hadra), zápisník, tužka, mobily, peněženka ve stavu "k prasknutí", ale hotovost to není, vložky, i když momentálně nepotřebuji (má to tu výhodu, že když doma dojdou, prohrabu kableky a krize zažehnána), svazek klíčů (všechny vím, od čeho jsou, i od zámku na koloběžku), klíče od auta (dnes zcela výjimečně, neb jsem místo do školky vezla poblité dítko k babičce), časopis FOTO, papírové kapesníčky ... a zlatý hřeb - ladička na kytaru (podotýkám, že umím pár akordů a hraním na nástroj se to nazvat nedá, poslední pokusy proběhly před 4 měsíci). .... takže ani chanel ani řasenka (a tu fakt jako zkrášnovací minimum používám) .... a design kabelky "nightmare before christmas" s rozšklebeným Jackem/ Thajsko 2006/cca 160 Kč ..... asi se nemohu jako celebrita dělit o své názory, to by byl velmi chudý product placement :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe Marti, výborný, ladička od kytary vede na celé čáře! :-D J

      Vymazat
  9. Musím se přidat :-) V batohu, který nosím do práce, lze kromě rozdělaných balíčků papírových kapesníků, jednotlivě balených vložek, několika napůl spotřebovaných balzámů na rty a korektorů (vždycky jeden ztratím, pak si koupím nový a následně najdu ten původní, takže ve výsledku mám dva napůl použité) a klasiky v podobě starých účtenek a projetých jízdenek občas najít i teplé ponožky, stabilně několik konferenčních flashdisků a zavírací nůž (správný muž má s sebou nůž, tak jej musí mít i správná žena), před časem jsem několik dní nosila svého plyšáka pro štěstí (po obhajobě jsem ho zapomněla doma vyndat), několikrát jsem nalezla volně ložený zvýrazňovač a jednou volně ložené ořezávátko. Občas vytáhnu mikro-usb kabel, o kterém jsem myslela, že je už ztracený (a pak se divím, že doma věčně nejsou). A matně si pamatuji, že jeden čas jsem nosila eppendorfku a injekční stříkačku (z laboratoře) i s jehlou.
    Můj muž říká, že když něco nemůže najít, podívá se do svého batohu - a většinou to tam najde. Pamatuji si na jeho "KPZ", kterou několik let nosil v cestovním batohu a jejíž hlavní součástí byl látkový kapesník (čistý, ale zválený) a prošlé plato Ibalginu.
    Ovšem, asi nikdo nemá na jednoho pana doktora z našeho ústavu, kterému na bezpečnostní kontrole na letišti vytáhli z batohu rezavé chemické kleště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: moc děkuji za tento článek, donutil mě důkladně prohrabat batoh a díky tomu jsem den před cestou na letiště vytáhla z batohu nejen ten zavírací nůž, ale i pepřový sprej. Díky vašemu článku jsem ani k jedno nepřišla a neudělala ostudu na bezpečnostní kontrole.
      PPS: Drobečky v mém batohu nechyběly :-)

      Vymazat
  10. Výborná hra, zrovna včera jsem toto glosovala muži... Obsah kabelky: mobil a peněženka, složená nákupní taška, půl vypité lahve vody, tahač s přívěsem, 3d brýle do kina(zřejmě jako supl těch slunečních) a dětské proužkované ponožky. Asi si Chanel No.5 nakreslim na papírek, zmuchlám a hodím ho tam taky. Reálným ženám zdar!

    OdpovědětVymazat
  11. Já se ráda přidám:-). Před několika lety jsem v každé kabelce měla uložený šroubovák s placatým zakončením, protože jsme měli zkřivená vrata od garáže a já je musela při otevírání páčit v pravém horním rohu:-), teď už je tam naštěstí nosit nemusím a doma teď máme pořádnou zásobu šroubováků na horší časy:-)). A Vám blahopřeji k Ženě regionu, moc Vám to přeji. Mějte se krásně. Jiřina

    OdpovědětVymazat
  12. Já se bavím :-) tak jo, taky přidám jednu kabelkovou historku k dobru. Před mnoha lety jsem šla na Ministerstvo zahraničních věcí na schůzku k jakémusi projektu - tak jsem se na to reprezentativně oblékla (sukně, lodičky), ale kabelka zůstala stejná, co nosím běžně, pač jsem neměla sílu a čas přendat všechny ty nezbytnosti do něčeho reprezentativnějšího. A protože v časovém presu (v překladu pozdě, samozřejmě) jsem prolítla bezpečnostním rámem a běžela po schodišti kamsi do útrob ministerstva. Asi až za 5 minut mě dohonil takový mladík z ochranky a udýchaně mi sděloval, že mám v kabelce nůž. To není možné - kontrovala jsem a střídala všechny barvy v obličeji, a zároveň jsem zuřivě prohrabávala kabelku, jejíž obsah jsem se zdráhala vysypat, protože ostuda byla už tak dost velká... No - nebudu vás napínat, byl tam, samozřejmě ! Kuchyňský zabiják, pěkně naostřený a zabalený v pampersce, abych si nezničila vnitřek kabely. Nosila jsem ho tam nejmíň 14 dní, od doby co jsme s dětmi ze školky dělali táborák a krájeli buřty...
    Zdravím,
    monika

    OdpovědětVymazat
  13. Tak kabelku nenosím, protože se dvěma outdoorovými a věčně hladovými kluky se to prostě nedá.
    Takže v malé přední přihrádce batohu mám pouze peněženku (značně oblepenou něčím neidentifikovatelným, s rozbitým zapínáním), spoustu papírových kapesníčků v různém stadiu posmrkanosti + dva balíčky celé.
    V hlavní velké kapse: nůžtičky,
    dvě izolepy,
    potravinářské barvivo v sáčku modré,
    lžičku (oblepenou něčím neidentifikovatelným)
    dětské trenýrky
    starý rohlík
    dvě otlučená jablka
    zmuchlaná igelitka
    neidentifikovatelné drobečky
    kousky kancelářského papíru

    v zadní kapse:

    propiska
    zelená fixka
    kancelářské papíry
    spoustu dětských kreseb v různém stadiu rozmalovanosti a zmačkanosti

    v kapsičce na mobil je:

    štítek na klíče červený
    dva tampony
    balzám na rty
    jeden oblecaný bonbon
    tři figurky od Člověče nezlob se
    stará účtenka z muzea
    Bavím se skvěle, díky!

    OdpovědětVymazat
  14. Díky za rubriku :) Přidávám kabel(k)ovou story matky-medičky.
    Začínáme psát veledůležitý test, dejme tomu z patologické fyziologie. Zadání mám, papír, židli taky, chybí propiska. Nořím ruku na dno kabely, nacházím důvěrně známý válcový tvar, vytahuji - klacek. Druhý pokus: je to hladké, to bude ono, je to, jo, klacek. Třetí vyhazuji rovnou, je totiž s kůrou. Ještě že mě nikdo nevidí, všichni zírají do papírů. Napočtvrté nacházím ožužlanou oranžovou pastelku, takže odpovědi na otázky 13-21, na které zbyl čas, budou ožužlaně oranžové.

    OdpovědětVymazat