úterý, dubna 26, 2016

Zabila jsi tříďouna!

Zabila!

Chudák tříďoun!

Koukají se na mne dva páry rozhořčených očí.

Konkrétně Honzovy a Zitínovy očiska.

Co teď bude tříďoun dělat?

Je dočista mrtvý.

Mrtvý, protože ho NĚKDO nakrmil NESEŠLÁPLOU PETKOU.

Stydím se.

Ale nechce se mi zbytku rodiny osvětlovat moje důvody.

Můj odpor k plnění tříďounských popelnic má hluboké kořeny v mém adolescentním ekologickém smýšlení a následném konání.

Přijde mi to marné.

Já vím, já vím.

Není to marné, všechno má smysl.

Kolik jsem na toto téma absolvovala akcí! 

Každopádně aktuálně mně to prostě přijde marné.

Za svého divokého životního období jsem měla sklony připoutávat se k elektrárnám, radikálně zakazovat automobilovou dopravu, všechno třídit na atomy.

A vidíte.

Takhle jsem dopadla.

Vyhořelá osoba, která zabíjí tříďouny.

No jo.

Bohužel, systémově vzato mi přijde, že efektivnější než krmit tříďouny by např. bylo ten odpad vůbec nevyrábět.

V rámci nějaké "public policy" zakázat používání PET lahví.

Nebo tak něco.

Zakázat kapsle s kafem.

Přestat jezdit autem dva kilometry do práce a dva z práce.

Anebo rovnou úplně zakázat auta.

A to pochopitelně nejde.

Protože osobní volby jednotlivce, jeho autonomie, v našem společenském systému stojí výš než nějaký lesy.

A proto, z pocitu čiré marnosti, zabíjím ty nebohé tříďouny.

Ale nebojte, tu petku jsem vytáhla, sešlápla a vrátila zpátky sešláplou.

Chci jít aspoň trochu příkladem.

4 komentáře:

  1. Kapsle jsou i "plnitelné", dá se nakoupit "bez obalu". Pak pečlivě třídíte (jelikož malý kibic je bdělý a pravidla ..), omačkáte petky, jdete odnést a... Zrovna přijel supr vůz,kontejnery zvedá .. a jeho obsluha ty dvě tašky, pečlivě srovnané, svázané,plné vzorně umačkaného PVC i PET zvedne - a flákne s nima do kontíku pro směsný odpad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano!!! Naprosto stejné pocity z toho mám... taky jsem viděla, že se tu takto "třídí" odpad.... J

      Vymazat
    2. No jo, jenže ona ta obsluha neví, že v těch svázaných taškách je roztříděný odpad. Ono se jim taky stává, že v nich nacházejí odpad z kuchyně a pak s tím mají práci na třídičkách. Proto my odnášíme ke žlutému kontejneru tašky nesvázané, vysypeme je a vyhodíme zvlášť. Ale tedy u nás, i kdyby obsluha chtěla, tak tohle nemůže, protože na rohu jsou jen kontejnery zelený, žlutý a modrý. A ještě černo-oranžový, na kartony. Smíšený má každý u domu.

      Vymazat