středa, března 23, 2016

Sen

Dnes se mi zdál prazvláštní sen.

Sen o mé matce.

Zdálo se mi, že jsem se s ní procházela kdesi nahoře na Kraví hoře v Brně.

Máma byla v tom snu stejně stará jako já.

Byla moc krásná, byla navíc hezky namalovaná a oblečená, zkrátka vypadala skvěle.

Ale celou dobu jakoby málo mluvila.

Kolem byli nějací další lidi, myslím, že i děti, spousta lidí z rodiny.

A všichni vykládali a máma je ochotně poslouchala.

A v tom snu jsem si najednou vzpomněla na ten workshop s Maximem Velčovským, kde nám ukazoval, jak odlívá vázy.

A zeptala jsem se mámy, jaké jsou její opravdové záliby a názory.

Kdyby ze sebe sundala jakože ten odlitek, který a ní vymodelovali lidi kolem.

A ona se v tom snu hluboce zamyslela a řekla, že po letech, kdy se neustále snažila pochopit ostatní, se už vlastně sama stala jejich odlitkem.

A dala mi do ruky nějakou vázu a řekla, že to je jakože ona.

A já jsem na ní začala křičet, že ale chci vědět, jaká je pod tím.

Jaký má ráda jídla, co jsou její záliby, co dělá fakt ráda a co naopak nesnáší.

A ona řekla, že neví. A ať se mi to jakože taky nestane.

A zvedla se a šla někam pryč a kolem byla hromada lidí, kteří do ní něco hustili a ona je s jemným úsměvem a přikývnutím poslouchala.

Divnej sen.

0 komentářů:

Okomentovat