pondělí, března 14, 2016

Malej život

Myslím, že jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem kdy v životě učinila, bylo odstěhovat se z roztomilého satelitního městečka prosyceného na kost pasivní agresí zpátky do města.

Do středu města.

Město je totiž skvělé.

Naše čtvrť kupříkladu.

Naše čtvrť vypadá trochu jako Berlín a trochu jako Amsterdam.

Je tu spousta malinkatých obchůdků.

Žádný supermarket.

Je tu třeba obchod, kde si můžete koupit mouku a cukr na kila, do vlastních nádob.

Několik krásných květinářství.

Taky jsou tu malinkaté drogérie.

Pididrogérie.

Je mi záhadou, jak můžou mít v těchto pididrogériích takový výběr, a tajně podezřívám majitele, že mají od všeho jeden kus.

Nedávno mi v naší pididrogérii o velikosti 4 m2 prodali jakýsi šampon, o kterém lze říci jenom to, že stál asi tak pade a ve srovnání s luxusními supertruper šampony hlavu opravdu i umyje.

Taky jsou tu pozoruhodné obchody, spíš obchůdky s oblečením.

V jednom jsem si dneska koupila za padesát sako.

Fakt pěkný sako.

Na dotaz majiteli, zda se mu tento způsob prodeje rentuje, se tento usmál a sdělil mi, že je to v pohodě.

Na stěně za ním byla vystavena spousta porcelánových šálků a podšálků z mého oblíbeného bruselského období.

Moje krevní skupina, jednoznačně.

Taky jsem šla do zeleniny. Paní v zelenině si pamatuje, že vždycky kupujeme pomela a už od dveří na mne zajásala, že tentokrát pomela přivezli!!! Že nám je objednala! A taky ty datle. Tahle paní je naprosto skvělá, chodím ráda do zeleniny, abych se s ní chvilku mohla bavit, protože z ní vyzařuje něco moc hezkýho a milýho. Vždycky se usmívá a když jsme jednou zapomněli na pultu maso vedle z řeznictví, tak nám nechala na dveřích lísteček, protože věděla, že se vrátím to maso hledat a že budem celá rodina bez večeře. Hrozně milá paní.

Nakonec jsem si v řeznictví koupila šunku a šla jsem s Jindrou domů.

Tenhle způsob života je mi tak příjemnej.

Je takovej... malej.

Žádný obrovský obchoďáky, žádné rozlehlé haly plné pár typů zboží (pididrogérie mají fakt větší výběr než ty obrovský konzumní molochy).

Všechno je malý a tak akorát.

Kupujeme tak akorát ode všeho a nic nevyhazujem.

Zitisko si pamatuje, kde co je. Není oslepená šílenýma zářivkama, chodí si od malýho regálku k jinýmu malýmu regálku a okouzleně kouká, co to v zelenině mají.

Maso z řeznictví navíc chutná prokazatelně líp.

Taky je kolem několik kultovních kaváren, což vždy potěší.

Můžete si v nich dát pozoruhodné výtvory, např. mungo na žampionech.

No uznejte, kdo z nás to má.

Připomíná mi to babičku.

Ta taky chodila nakupovat do různých krámů, znala se s prodavači, domluvila vždycky něco extrovního (speciál maliny!!! super odrůdu brambor... nebo domácí vajíčka).

Takže díky, babi. Dík, žes mne naučila takhle nakupovat. Myslím, že by se ti tady u nás líbilo. A taky se mi stýská, babi.

5 komentářů:

  1. zajímavé je, že takovéhle "maličkosti" oceňuje většinou ten, co si "Města" užil :) Ano, souhlasím s Vámi. Mám svoje "dodavatele" ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Chápu, že mi do toho nic není, ale nechápu, co je Vám "proti srsti"? Oslovení je něžné a milé, i když Vy to možná tak nevidíte/ necítíte.

      Vymazat
  3. Dobrý den,
    protože mi ranní čas a bolest v krku neumožnovaly dnes jinou činnost, bloudila jsem po netu a náhodou narazila na Vaše stránky. A strávila tu dost času. Okouzlil mě článek s chválou na malé město ( jak tomu rozumím), zatrnulo mi při Vaší obhajobě jinakosti( ani si neumím představit, čím každý den procházíte) a držím Vám všechny pěsti, co mám. Ale především mě pobavil článek o soužití s vědcem.
    Doma sice nemám vědce, ale muže s duší a nastavením vědce, takže trefná charakteristika mi projasnila ráno. Ráda se budu na Vaše stránky vracet. S pozdravem
    I.Doležalová

    OdpovědětVymazat
  4. Můžete prosím jen tak orientačně napsat které že to ulice v Brně jsou plné pidiobchůdků? Mám moc ráda, když přijedu do města které neznám a náhodně narazím na ulici plnou různodivných malých krámků plných pokladů které jinde prostě koupit nejdou. Mám z takového města potom úplně jiný pocit. Nesnáším takové ty velké naleštěné obchodní centra které jsou všechny jako přes kopírák a nic vás v nich nemůže překvapit, protože víte přesně co kde je a nabídka je pořád stejná. Nemusí to být přesně, chápu, že si budete chtít zachovat soukromí. Prostě osvědčený tip kterou ulici v Brně neminout, jistě mi rozumíte.
    Na Brno bych si udělala čas s ještě větší chutí :-)
    Předem děkuji a zdravím Vás, Eva

    OdpovědětVymazat