neděle, února 21, 2016

Zubní péče

Dneska jsem tak přemítala, jak by mohl člověk v našich podmínkách maximalizovat konání dobra a řeknu vám, je to jasný.

Staňte se zubařem a trpělivě ošetřujte lidi s hendikepem.

Naučte se dělat pořádně analgosedaci, sežeňte si k tomu šikovnýho anesteziologa, naučte se obecně dobře tlumit bolest.

A ošetřujte lidi, který nikdo ošetřit nechce, protože jsou takzvaně "neošetřitelní".

5 komentářů:

  1. máme, naštěstí, docela dobrou pí.doktorku. Říkám docela, protože není schopna pochopit, že nejsem schopna syna donutit, aby pořádně "přitlačil" na kartáček anebo si zuby nechal čistit ode mě. (klasicky - matka přestárlá, přehánějící hystera). Chci ale říct milý zážitek. Sedím v čekárně stomato. odd. v nemocnici. Ze dveří, za nimiž se ozýval jekot zvící vlčího stáda vyběhne opocený lékař, sestra v závěsu. Každý na jinou stranu odchází shánět "posily". Zbylá sestra pomáhá mamince s evidentně neošetřitelným dítkem chlapce upokojit, doprovází ji na pokoj,stará se, zda má vše. Vrací se doktor, Upřímně přiznává, že sám neví, Ale už kontaktoval kolegy, jelikož podcenili situaci .. Prosí mamku o pár minut strpení než vymyslí nový "bojový" plán, poslouchá!, co matka říká, konzultuje s Matkou možný postup ... Já byla z přístupu tak nadšená, že jsem ani injekci při ošetření nepotřebovala. PS:JE to o lidech :(

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,Julie, našla jsem v Brně jednoho takového Pana Zubaře...našeho syna (pětiletého) předtím poslala mladá zubařka kvůli nespolupráci do nemocnice na uspání, měli jsme již domluvený termín, ale báli jsme se, jak by to zvládl, tak jsme ho odhlásili a naštěstí jsme objevili tohoto doktora, u kterého se náš Šíma nechal, i když někdy s protesty ošetřit...Tento pan doktor se netváří a nešílí, když po něm Šíma plive nebo kope...(má nějaké projevy autismu, ještě nediagnostikovaný od psycholožky- ale jdeme, pokud byste mi mohla doporučit nějakého budu ráda) Takže jestli chcete, můžu Vám prozradit jméno našeho pana zubaře - je to MUDr. Odstrčil Marek, nakonec jsem u něj skončila i já, jelikož mladá paní zubařka mě ošetřila tak, že jsem dostala zánět atd... Mějte se pěkně... a snad už je Vám všem líp... Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ano, na toho jsem slyšela samou chválu:-) Díky! J

      Vymazat
  3. My jsme tento problém řešili v létě.Syn už se dávno nenechá prohlédnout, natož ošetřit. Naštěstí se daří,díky vyloučení sladkostí a snad i dobrým genům nemá žádné kazy. Vloni v létě si při jezení nektarinky ulomil část zubu.Hledala jsem celé hodiny,dny možnost ošetření pod narkózou.Chtěla jsem ošetření, ne vytrhnutí.Nejdřív mě dost překvapilo, že na akutní problém (odkrytý nerv) neexistuje akutní ošetření, přesnějí řečeno akutní ošetření pod narkózou.Musí se měsíce čekat a rada zní ANALGETIKA,ANALGETIKA,ANALGETIKA. Pak mě dostalo, že všude chtějí(můžou,musí) jen vytrhnout.Radila jsem se s ostatníma maminkama a jedna z nich mi poradila soukromou kliniku v Praze,kde není problém, ale musí se vše platit. Podle jejich ceníku, by nás to jedno ošetření stálo asi 10000 Kč. Rozhodli jsme se, že to dáme, i když je to pro nás moc peněz.Bydlíme v Šumperku (asi 60 km severně od Olomouce), takže ještě cesta do Prahy.Minimálně 2krát.Naštěstí se mi ozvala jedna maminka,lékařka ve Fakultní nemocnici v Plzni a domluvila, že tam nás byli ochotni ošetřit,ovšem termín až za 5 měsíců.Pozvali nás nakonec dřív na první návštěvu a při té přiležitosti pan doktor zjistil, že zub už je poškozený v takovém rozsahu (dlouhá doba od zlomení zubu), že ošetřit nejde,respektive jde, ale bylo by potřeba x návštěv a ošetření pod narkózou v krátkém časové úseku. Navrhl vytrhnutí pod sedativy hned nebo pod narkózou za další dva měsíce.Rozhodli jsme se pro první možnost. Musím velmi pochválit přístup všech k nám a našemu synovi a snahu vyřešit situaci k naší spokojenosti. To nás na aspoň trochu utěšilo.

    OdpovědětVymazat