úterý, února 23, 2016

Xénokratés

Přátelé, děkuji.

Děkuji za včerejší příspěvky!!!

Xénokratés mne dojal.

Tento slavný matematik, žák Platónův by byl jistě dojat, že tisíciletí po jeho smrti si ho připomínáme jako čtyřslabičné slovo s první a poslední dlouhou slabikou.

Zajímavé je, že Xénokratés byl vůbec nejčastěji navrhovaná odpověď.

Všichni ho znají!

Pozoruhodné.

Včerejší večer jsem v odkazu na Xénokrata strávila studováním současné vlny řeckého contemporary divadla, řeknu vám, je to něco. Ti Řekové to mají v krvi, to divadlo. Opravdu.

Schopnost vyabstrahovat z děje to podstatné při současném nahrazení všeho zbytného nějakou zkratkou, tato schopnost zjevně z jiných divadelních přístupů vymizela. Taková škoda. Přitom tím, jak je antické divadlo abstraktní, tak je neuvěřitelně aktuální a nadčasové.

No nic.

Dnes jsem chtěla ve shlížení videí pokračovat, ale narušila mi to skutečnost, že se odhalilo, jak je to s počtem zdravých osob v naší rodině.

Počet zdravých osob je konstanta. Rovná dvěma.

Jakmile se počet zdravých osob začne zvyšovat a překročí konstantu, musí někdo onemocnět.

Částečné zlepšení mého a Jindrova kašle tedy Honza odskákal podivnou malátností.

Pozoruhodné.

Beru to tak, že když budeme všichni napůl nemocní, budeme vlastně napůl zdraví.

A to je fajn, že.

No nic. Jdu si pustit další řecké video.

I'm in my happy place now.

2 komentáře:

  1. Imunitu si budujeme kontaktem s nemocí - tudíž je to de facto perpetum mobile v praxi. PS: Já sama si na Xénokrata nevzpomněla - ale došlo mi, že je jako pomocné slůvko v morseovce :D

    OdpovědětVymazat
  2. Dejte, prosím, nějaký odkaz na ty Řeky.

    OdpovědětVymazat