sobota, května 10, 2014

O hořkosti

Každý máme jakýsi kalich hořkosti pro nás určený.

Různě velký.

Na jeho vypití máme různě dlouhou dobu.

Snažím se pochopit, zda je v tom nějaká spravedlnost, ale asi není.

Ten kalich hořkosti mám zrovna před sebou na stole a snažím se, seč to jde, ho nevypít.

Ale vím, že ho vypít MUSÍM.

I když... možná si to jenom myslím...

Mám pocit, že dokud ho poctivě nevypiju, tak si do té sklenice nenaliju nic sladkýho a dobrýho.

Za můj pohnutý život je ten kalich docela plnej hořkejch zážitků.

Jsou na tomto světě i jedinci, kteří mi tam přilili pár pěkně hořkých doušků.

Zitínova nemoc nebo stav tam taky přililo....

tak moc bych sem chtěla napsat, co mne tíží, ale vím, že by se to obrátilo stejně proti mně....

Takže tu sedím, čumím na tu hořkou sklenici a přemýšlím, jak to s ní pojmout, zda ji teda vypiju, nebo zda si ji vyliju na hlavu, nebo co s tím kurník mám jako dělat?

Hlavou mi běží spousta otázek....

Týkají se Zituščina tatínka.

Jeho rodiny.

Jeho nové rodiny.

A já sedím u postele malé žabky se spálou, starám se, utíráme s Honzou čelíčka, chodíme do lékárny pro léky, jezdíme na pohotovost, když se nám něco nezdá, komunikujeme s institucemi, sociálkou, soudem, vysvětlujeme, ukazujeme, že jsme kompetentní rodiče, že jsme odborníci na autismus, že všechno skvěle zvládáme, nepotřebujeme ani pomoc ani peníze a jsme naprosto v klidu, odpočatí a šťastní.

A pijeme tu hořkou sklínku a přemýšlíme, jestli si do ní nalijem někdy i něco sladšího.

Jaksi předpokládáme, že to sladké tam bude až poté, co vypijeme to hořké, co tam nechal a přilívá někdo jinej.

Možná je to jenom o tom, že nás nikdy nenapadlo obsah tý sklínky vylít!

Normálně to vzít a vylít.

Umýt sklo a nalít čistý víno

6 komentářů:

  1. Máte toho na sebe hodně, práce, Zitín, vzpomínky.. mnohým by stačilo i jedno k tomu, aby zaplnili svůj čas a stežovali si, kolik toho mají.
    Vy zvládáte vše a to lidé těžce nesou. Neneche se udolat a vylijte jim všechnu hořkost na hlavu.

    U nás doma vedou po všech trápeních tyto dvě přísloví:
    1. Neumřeli? Tak dobrý!
    2. Kdo se chová jako ovce, toho vlci sežerou. Začni kousat!

    K.

    OdpovědětVymazat
  2. Lidi jsou svině, pár jich taky znám. Moc na vás myslím a držím palce, aby všechno dobře dopadlo. A ono dopadne!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Takovéto texty jsou ideální na procvičování aspíků, autíků.

    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že každý má svoj kalich hořkosti, ktorý musí vypiť. Ale tiež si myslím, že Zituš a Honza Vám z neho občas upíjajú alebo aspoň sem tam prisýpajú malé kryštáliky cukru, aby sa to dalo všetko rýchlejšie zvládnuť. Dopadne to dobre. Určite. Lenka.

    OdpovědětVymazat
  5. Jednoznačně vylít. Na hlavu. Dotyčným. Anebo si to aspoň představit. Má to úlevný terapeutický účinek. Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Julie,
    Mě ještě napadlo, když nějaké trápení nemůžete napsat sem, co takhle papír? Můj tatínek říká, že papír snese vše. Psaní Vám evidentně pomáhá, tak byste třeba tu hořkost nasákla do inkoustu. Ani to pak nemusí nikdo číst, stačí že Vy to pustíte ven.
    Držím Vám palce!

    OdpovědětVymazat