čtvrtek, dubna 03, 2014

O závisti a vzteku

Nebudeme se tu přít o to, co všechno je možné závidět.

Nebo jestli na světě existuje někdo, kdo nezávidí.

Možná papež František nebo dalajláma.

Ostatní, co ještě nebyli osvícení, závidí, až to hezký není.

Závist člověka může místy stravovat a pohlcovat.

Mám s tím bohaté zkušenosti.

Ptáte se, co závidím?

Závidím lidem dvě věci, ČAS a KLID.

Ale fakt hodně.

Zejména proto, že mám pocit, že mi někteří jedinci ten klid ze života berou.

Položila jsem si tedy otázku, kde se ta závist klidu bere?

A došlo mi to.

Protože já klid NEMÁM a protože po něm VELMI toužím.

Protože ho POTŘEBUJU.

Tak si říkám.

Můžu ho dostat jinak?

A překvapivě jsem si odpověděla, že ano.

Na klid je třeba sebekázeň.

Moderní doba tomu obecně moc nepřeje, každej se někam řítí.

Na klid se musí člověk uklidit.

A to vyžaduje absenci podnětů.

Ale pak se klid dostaví.

A najednou není třeba nic závidět.

Říkám si, chtěla bych žít život někoho jiného?

A odpovídám si, NE!

Můj život je velmi pozoruhodný, bizarní a zábavný.

Místy to teda připomíná argentinskou telenovelu prokládanou vstupy z antické tragédie, s občasnými vskuvkami z Monthy Pythons.

Moji nejbližší, myslím rodinu i přátele, jsou pozoruhodní, inteligentní lidé často s překvapivě pohnutými osudy, kteří mají obrovskou sílu a perou se s věcma, které by zbytek populace vyřídily na třicet let dopředu, a ještě jsou u toho milí a vtipní.

Jiný život rozhodně nechci.

Nevyměnila bych ho za konzervativní přetvářku ani konzervativní nudu.

A KLID si mohu naordinovat sama a nemusím být závislá na jeho dodávce zvenku.

Nechci závidět jiným dovolené, čas o víkendu na chatě, chození po horách a podobné věci... protože jako auti matka tohle prostě strašně lidem závidím.... u nás je každý výlet manévr, a i když to hodně připravujem, první výprava na nové místo se obvykle moc nedaří... až druhá... nebo ta další...

ale když jsem v KLIDU, tak mohu o nějaké maličkaté mikrodovolené taky uvažovat...

a to je fajn.


3 komentáře:

  1. Moc pěkné :-), asi začnu chápat závistivce, co mi otravujou život. A taky sama sebe :-D
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Ja uz ani nezavidim inym volno o vykendu a dovolene, som rada za dodavky pokoja vo vnutry systemu a tesim sa ked je Mathisko chvilku v pohode a mozem s nim bez vacsieho stresu poskladat puzzle.

    OdpovědětVymazat
  3. Klid a čas:-) Dvě veličiny, kterým se mi moc nedostává. Ale snažím se aspoň občas najít pár minut pro sebe a užívat si KLID alespoň v noci. Teď čtu knihu Mnich, který prodal své Ferrari, a to je trochu na "podobné" téma. Ten vnitřní klid mohu najít, i když mí autíci zrovna nemají dobrou náladu.

    OdpovědětVymazat